utorok 2. novembra 2010

Otvorený sofware.

Free software v zemepisnej šírke Gymnázia Pierra de Coubertina to bude mať veeeľmi ťažké!!! Asi tak, ako všetko nové... Súdim podľa toho, že sa doteraz nepodarilo ani vyššej 2007-čkovej verzii Microsoft-Office preraziť do všetkých troch učební, v ktorých prebieha výuka informatiky na našej škole. Preto si myslím, že Ubuntu na to môže poľahky zabudnúť.....Snáď to našej škole prepáči a bude sa ťahať, inštalovať a predvádzať tam, kde ho budú chcieť.
Moje skúsenosti s otvoreným softwarom? Pri práci v Ubuntu som hneď pri pripojení mala dojem, že som po litri resp. dvoch vína...toho zázračného moku, ktorý vždy všetko vyrieši. nevyriešil.... rozmazané som to mala stále. Aj on bol na Ubuntu dosť prislabý! Keďže som nechcela skúšať tvrdšiu účinnú látku, tak som to radšej vzdala. Áaale som rada!!!!  Ďakujem ĎVUI, že som si ho zažila, že viem čo je Linux...
Z doteraz preberaného softwaru, na našej škole funguje snáď len Delphi- free verzia-v mojom podaní aj to len formou krúžkov, nakoľko si predsa nemôžem dovoliť vyučovať študentov to, čo iní kolegovia nevedia, v bežnom vyučovacom čase. Tááák nám zostávajú len poobedia. By ste sa čudovali, koľkí študenti majú o to záujem..... aj po skončení vyučovania, v čase svojho voľna.
Napumpovaná novou krvou z tohto školenia, iste predstavím študentom OpenOffice, ďalej software na tvorbu webov. Naši žiaci ich doteraz tvorili iba v html kóde. Myslím ukážka, toho, čo tvrdo naprogramujú, v nejakom software, za 2 minúty naklikajú, sa im bude páčiť.
No a absolútne neuveriteľne ma láka Python. Veď uvidím, čo z toho všetkého bude..

1 komentár:

  1. Ako sa tešíš ty na školenie, ja sa teším na príspevky....ďalší super príspevok. Normálne by som rad chodil s tebou na tie školenia.

    OdpovedaťOdstrániť